HOME *** VOOR WIE *** WORKSHOP *** BLOKTRAINING *** WEEKTRAINING
WIE IS…?
HET ONTSTAAN VAN SWINGBOKSING
VOOR WIE…?
TARIEVEN
CONTACT
VOORWAARDEN
SPORTKLEDING
BEDRIJFSGEGEVENS

SWINGBOKSING - Weektraining

Wil je het boksen nog meer onder controle krijgen? Je conditie opbouwen in combinatie met techniek, kracht en beweging? Een grotere (boks)bewegingszekerheid? Volg dan de weektraining van Swingboksing.

De weektraining gaat verder in op de bokstechniek. Iedere training worden de basisstoten op muziek uitgevoerd. Ben je beginner? Dan stoot je in eigen tempo. Ben je al wat verder in de training? Dan zal je in sneller ritme moeten stoten.

Ook in de weektrainingen vindt lichamelijk contact plaats en zijn actie en reactie kernelementen. Het inzicht hiervoor wordt gegeven door oefeningen op elkaars handschoen(en) en op het lijf. Er zal niveauverschil zijn tussen beginners en gevorderden. Dit maakt het boksen voor ieder individu juist spannender. Het vraagt goede samenwerking, inzicht en aanpassing. En ook vraagt het lef; durven stoten en durven verdedigen.

In de weektrainingen ga je ook steeds een stap verder. Zo ga je sparren in opdracht. En komen inschatten en incasseren, zelfvertrouwen, intuďtieen aangeleerd vermogen langs en zal dit gaandeweg de trainingen groeien. Iedere week groei je verder in je (boks)bewegingszekerheid.

Alle oefeningen worden in opdracht en onder begeleiding gedaan.

In de training zitten de volgende onderdelen: warming-up, verplaatsing, basisstoten zonder handschoen(en), basisstoten met handschoen(en), basis- en combinatiestoten op handschoen(en) partner, een aantal verdedigingstechnieken, lijf-aan-lijf boksen, boksen met opdracht, conditie en kracht, cooling down.

Draag sportkleding waar je je goed in kunt bewegen en binnen sportschoenen. Neem verder mee: handdoek, fles water en humor. Bokshandschoenen zijn aanwezig. Belangrijk: voor het volgen van deze training is het dragen van een enkelvoudig bitje verplicht. Je krijgt een bitje bij inschrijving.

Wie kunnen er meedoen? Iedereen boven de 18 jaar. Tijdens de trainingen wordt rekening gehouden met het individuele sportniveau. Heb je een blessure of andere lichamelijke beperkingen. Geef het bij opgave aan.

Wat moet je meenemen? Lekker zittende sportkleding, binnen sportschoenen, handdoek, fles water en humor. Bokshandschoenen zijn aanwezig.

Het gaat hier om trainingen van 1,5 uur en worden eens per week gegeven (dag en tijd nader). Je betaalt per maand. Een training missen is niet erg. Je kunt de week erop gewoon weer meedoen.

© 2014 Swingboksing